treść serwisu

Filtry

Kolekcja

Kategoria 1

Tworzywo / materiał

Kategoria 1

Autor / wytwórca

Kategoria 1

Miejsce powstania / znalezienia

Kategoria 1

Typ dokumentacji

Kategoria 1

Technika

Kategoria 1

Rodzaj obiektu

Kategoria 1

Lokalizacja / status

Kategoria 1

Czas powstania / datowanie
Era
Era
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+

Inne systemy periodyzacji:

Kategoria 1

Typ licencji

Kategoria 1

Liczba wyników:

Obiekty

0
lico obrazu

Św. Paweł

Quillerier Noel wg

ok. 1666

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

Ikona przedstawia św. Pawła w ujęciu do kolan. Święty siedzi, zwrócony w lewo. Otoczoną nimbem głowę skłania w lewo, twarz ukazana jest w 3/4. Po bokach nimbu cyrylicki słabo czytelny podpis przedstawienia:

Święty Paweł

nieznany

1801 — 1900

Muzeum Narodowe w Lublinie

lico obrazu

Męczeństwo św. Piotra i Pawła

szkoła włoska

XVII

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

awers grafiki

Klepsydra Księdza Sebastiana Sierakowskiego

Fajans Maksymilian

XIX

Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie

S/Mal/562/ML - Scena zaśnięcia Maryi: na łożu okrytym wzorzystymi tkaninami spoczywa Maryja. Otoczoną nimbem głowę ma opartą na poduszce, oczy zamknięte, dłonie skrzyżowane na piersi. W nimb wpisany jest monogram maryjny. Maryja ubrana jest w ciemnobłękitną suknię i czerwony maforion. Za marami stoi Chrystus. Spogląda na Maryję, a na lewym ramieniu trzyma jej duszę (ukazaną jako niemowlę w powijakach, z nimbem), podtrzymując ją prawą dłonią. Głowę Chrystusa otacza nimb krzyżowy z wpisanym monogramem. Chrystus ubrany jest w czerwony chiton ze złotym stichosem i złocisty (modelowany złotymi kreskami) himation. Postać Chrystusa otacza ciemnozielona mandorla, na tle której nad jego głową znajduje się monogram, a po bokach widnieją półprzezroczyste postacie anielskie, trzymające zapalone świece. Ponad mandorlą unosi się serafin. Przed łożem Maryi zilustrowana jest apokryficzna scena: Archanioł Michał, ukazany jako skrzydlaty wojownik w pancerzu, odciął mieczem dłonie Żyda Jefoniasza, który chciał przewrócić mary. Żyd ubrany jest w długą ciemną szatę i jasną chustę zarzuconą na głowę i ramiona. Wokół łoża Maryi zgromadzonych jest jedenastu apostołów i kobieta w czerwonym maforionie: przy głowie Maryi czuwa św. Piotr (siwy, z kadzielnicą w prawej dłoni), a u jej stóp czuwa św. Paweł (z prawą dłonią przy twarzy). Za apostołami widnieje tłum  wiernych, w pierwszym rzędzie widocznych jest czterech biskupów (w zdobionych krzyżami felonionach i omoforionach) oraz dwóch duchownych w orarionach. Być może są to piewcy Zaśnięcia Maryi – bp. Kosma z Maiumy, Jan Chryzostom, Jan Damasceński, Jakub Sprawiedliwy, Dionizy Areopagita lub Tymoteusz z Efezu. Horyzont zamyka widok budynku o dwóch skrzydłach połączonych murem, ze szczytami z motywami barokowymi. W centrum górnej strefy, w ciemnej, podtrzymywanej przez dwóch aniołów mandorli zasiada Maryja, otoczona promienistą glorią (aniołowie mają un

Zaśnięcie Maryi

nieznany

1601 — 1700

Muzeum Narodowe w Lublinie

E/6362/ML - Rzeźba z drewna lipowego, polichromowana farbą olejną. Przedstawia postać Chrystusa. Na nieregularnej owalnej podstawie, o wym. 8,5 x 10,5 cm, wys. 3,5 cm, zakomponowana postać stojącego Chrystusa. Postać w długiej sukni, ułożonej w fałdy. Ręce, małe, złożone na brzuchu. W prawej trzyma liść palmy. Na ramionach narzucony płaszcz. Suknia i płaszcz pomalowane na wiśniowo-brązowy kolor. Twarz wydłużona, o wyrazistych rysach. Nos prosty. Oczy zamknięte. Pod nosem wąsy i broda. Twarz, ręce i widoczne spod sukni bose stopy, pomalowane farbą kremową. A głowie brązowe włosy opadające na ramiona, zaczesane z przedziałkiem pośrodku oraz cierniowa korona z wałeczkowatych elementów.

Chrystus cierpiący

Kuźmiuk, Andrzej

1894 — 1930

Muzeum Narodowe w Lublinie

Widok kościoła Kapucynów i Placu Litewskiego w Lublinie. Bryła kościoła w głębi, z przylegającymi zabudowaniami klasztornymi. Po lewej, w oddali kościół powizytkowski. Na pierwszym planie przestrzeń Placu Litewskiego z usytuowanym po prawej pomnikiem Unii Lubelskiej. Przedstawienie szczegółowe, w gamie szarości i beżu.

Kościół x.x. Kapucynów i Pomnik w Lublinie

Zakład Litograficzny Adolfa Pecq & Co.

1957

Muzeum Narodowe w Lublinie

ML/H/1221 - Pocztówka czarnobiała w odcieniu niebieskim z widokiem fasady głównej kościoła Kapucynów w Lublinie przy Krakowskim Przedmieściu. Ujęcie od strony placu Litewskiego. W centralnej części wejście do świątyni przez fasadę zachodnią z czterema pilastrami i trójkątnym szczytem zwieńczonym krzyżem. Po rogach symetrycznie rozmieszczone kamienne figury patronów – św. św. Piotra i Pawła. Płycizny pomiędzy pilastrami w ciemniejszej barwie. Nad wejściem prostokątna framuga z malowidłem. Z lewej strony widoczna zza drzew nawa kaplicy, kamienice, oraz róg Hotelu Europejskiego. Z prawej fragment ogrodzenia i drzewa. Na ulicy przed kościołem sylwetki przechodniów. Pod ilustracją pas tła w niebieskim odcieniu z naniesionymi drukiem napisami informacyjnymi – tytuł, wydawca (w l.d. rogu), formuła pozdrowień. Litery w kolorze czerwonym. W p.d. rogu odręczne napisy czarnym tuszem. Na rewersie na niebieskim polu czarna linatura z odręczną korespondencją. Nazwisko i warszawski adres adresatki, Marii Natalii Stummer (?), czarnym atramentem. Wzdłuż górnej krawędzi czarnym drukiem trzyjęzyczna nazwa poczty oraz karty pocztowej – po rosyjsku, angielsku i francusku. Trzy stemple pocztowe z nazwami rosyjsko-polskimi nazwami miast na otoku – Lublin, Warszawa. W p.g. rogu znaczek pocztowy wartości 3 kopiejek. Druk znaczka w kolorze czerwonym. W centralnym polu dwugłowy orzeł.

Pocztówka - Kościół-po-Kapucyński

Księgarnia Kiesewetterów

1901

Muzeum Narodowe w Lublinie

malarstwo religijne - ujęcie z przodu; Kompozycja w kształcie leżącego prostokąta. W płaskim pejzażu zalanym światłem księżyca wśród krzewów zieleni dziewięć postaci kobiecych siedzi w kręgu odwrócone plecami do widza. Wewnątrz kręgu z prawej strony kompozycji siedzi na podwyższeniu postać grająca na trzymanej na kolanach lirze. Na drugim planie w lewym górnym rogu przedstawione dwie postacie męskie w habitach z aureolami nad głowami z rękami wyciągniętymi przed sobą w geście deklamacji lub błogosławieństwa. Postać mężczyzny stojąca na przedzie lewą ręką wspiera się na mieczu. Nastrój obrazu jest podniosły, postacie zasłuchane. Dominują barwy czarne, szare i przełamane biele.

Żyj pieśni

malarstwo religijne

Stachiewicz Piotr

około 1899

Muzeum Narodowe w Szczecinie

Znaleziono 12 obiektów

Kolekcje

10

Ścieżki edukacyjne

6

Brak wyników

Dodaj notatkę

Edytuj notatkę

0/500

Jakiś filtr
Data od:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
Data do:
Era
Wiek:
+
Rok:
+
asd